החזר מס על תרומות מקוון

החזר מס על תרומות מקוון – הכול על מודול התרומות של רשות המיסים

19.12.2023

החזר מס על תרומות מקוון הוא חלק מהמהפכה הדיגיטלית של רשות המיסים. מודול התרומות של רשות המיסים בישראל זהו למעשה מערכת מקוונת המאפשרת לתורמים ולעמותות לנהל את תרומותיהם באופן דיגיטלי, ללא כל צורך לאסוף קבלות על תרומות ולהגישן פיזית לפקיד השומה. המערכת כוללת מגוון פונקציות המקלות על דיווח תרומות, החזר מס תרומות מקוון וניהול התשלומים לעמותות.

כיום, תורמים נאלצים לאסוף לאורך השנה ופעמים רבות עליהם לחפש ואיכשהו לאתר את כל קבלות התרומה שביצעו במשך השנה, ולהעבירם לרוח החשבון או לפקיד השומה, ביחד עם הדיווח השנתי למס הכנסה, החזרי המס או הבקשה לתיאום מס – על מנת לקבל החזרי מס בגינן. לעיתים התורמים גם נאלצים לפנות שוב לעמותות על מנת לקבל את הקבלות שאבדו.

מעבר אל מודול החזר מס על תרומות מקוון באמצעות המערכת הדיגיטלית של רשות המיסים, אשר פותחה על ידי שע”מ,  חוסך את כל זה, ומייעל משמעותית את תהליך קבלת החזרי מס. מודול החזר מס על תרומות מקוון למעשה מאפשר לעמותות להעביר באופן ישיר את המידע הנוגע לתרומות שקיבלו, ומידע מרוכז זה יאפשר לרשות המיסים להעביר לכל עסק, חברה או יחידים שתרמו ריכוז של כלל התרומות המזכות שלהם לאורך שנת מס נתונה באזור האישי באתר של רשות המיסים. כל זה ייתר את הצורך מהתורמים לאסוף ולשמור קבלות עבור תרומותיהם לאורך זמן.

פונקציות מודול החזר מס תרומות מקוון

מודול התרומות של רשות המיסים כולל את הפונקציות הבאות:

  • דיווח על תרומות – המערכת מאפשרת לתורמים לדווח על תרומותיהם באופן מקוון. הדיווח כולל את פרטי התרומה, כגון סכום התרומה, מועד התרומה ומטרת התרומה.
  • החזר מס על תרומות מקוון – המערכת מאפשרת לתורמים לקבל החזר מס תרומות מקוון. הזיכוי נקבע על פי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, והוא עומד על 35% מגובה התרומה.
  • ניהול התשלומים לעמותות – לצד החזר מס על תרומות מקוון המערכת מאפשרת גם לתורמים לנהל את התשלומים שלהם לעמותות. המערכת כוללת מידע על סכום התשלומים, מועד התשלומים ופרטים נוספים.

יתרונות השימוש במודול החזר מס על תרומות מקוון

השימוש במודול התרומות של רשות המיסים מציע מספר יתרונות, ביניהם:

  • נוחות – המערכת מאפשרת לתורמים לנהל את תרומותיהם באופן מקוון, מהבית או מהמשרד.
  • יעילות – המערכת מקלה על דיווח על תרומות, על קבלת החזר מס על תרומות מקוון וניהול התשלומים לעמותות.
  • חסכון בזמן – השימוש במערכת חוסך לתורמים זמן וכסף.

הרשמה למערכת

מודול החזר מס תרומות מקוון פתוחלציבור הרחב, לרבות יחידים, חברות ותאגידים. כדי להשתמש במודול התרומות של רשות המיסים, יש להירשם למערכת באמצעות אתר רשות המיסים. לאחר הרישום, ניתן להיכנס למערכת באמצעות מספר תיק מס הכנסה וסיסמה.

ניתן להירשם דרך הקישור

השפעת מודול החזר מס על תרומות מקוון של רשות המיסים על מתן התרומות

מודול התרומות של רשות המיסים הוא כלי חשוב לקידום הנתינה בישראל. המערכת מקלה על תורמים לתרום לעמותות ולקבל בקלות החזר מס תרומות מקוון.

מודול החזר מס תרומות מקוון במערכות ריווחית

ריווחית פיתחה התממשקות למערכת הדיגיטלית של רשות המיסים ובנתה מודול חדש לעמותות המאפשר קבלה אוטומטית של מספר אישור מרשות המיסים על כל מסמך קבלה המופק במערכת.
התורם יוכל לראות את כל קבלות התרומה באיזור האישי ברשות המיסים ולשלוח בקלות בקשה לקבלת החזר מס על תרומות מקוון בגינן.

Mask Group-3

צרו קשר

יש לכם שאלה? אנחנו כאן בשבילכם.
השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.

Mask Group-3

הודעתך נשלחה תודה

ניצור איתך קשר בהקדם