חנות באינטרנט

איך לנהל חנות באינטרנט לצד עסק פיזי?

09.09.2022

שוקלים להקים חנות באינטרנט לצד העסק הפיזי? הטיימינג שלכם לא יכול להיות טוב יותר. שיעור הקניות ברשת רק הולך ועולה ויש לחנויות באינטרנט פוטנציאל ממשי להיחשף לשווקים חדשים, להגדיל את היקף המכירות ולתרום לצמיחה ולשגשוג של העסק הפיזי.

ואם מוסיפים לזה את העובדה שלקוחות מצפים להכיר ולהיחשף לחברות ומותגים וגם לרכוש שירותים ומוצרים – אונליין, הרי שהקמת חנות באינטרנט היא ממש לא פריבילגיה אלא כורח המציאות.

העניין הוא שיש כמה הבדלים בין ניהול חנות באינטרנט לבין ניהול חנות פיזית בעולם הממשי, וכדי להצליח חשוב להכיר את ההבדלים ואת הייחודיות הטמונה בהקמה וניהול של חנות באינטרנט.

אז אם אתם תוהים איך לנהל חנות באינטרנט לצד העסק הפיזי שלכם הגעתם בדיוק למקום הנכון, כי בשורות הבאות נספק לכם את הבסיס והיסודות להקמה וניהול חנות באינטרנט, כך שתוכלו להתחיל בהקדם בהקמת החנות המקוונת שלכם, גם אם אין לכם כל ניסיון מוקדם באיקומרס.

מוכנים?

מעולה!

בואו נראה כיצד להקים כמו גם איך לנהל חנות באינטרנט.

5 טיפים להקמה וניהול של חנות באינטרנט

1. בחירת פלטפורמת איקומרס:

כמו בעולם הפיזי, כך גם בהקמת חנות באינטרנט צריך דבר ראשון למצוא “אתר” או “נכס” שעליו ניתן יהיה להקים את החנות המקוונת. בפני בעלי חנויות איקומרס עומדות כיום לא מעט אפשרויות לבחור מהן. יש מספר רב של חברות, ארגונים ובתי תוכנה שמציעים פלטפורמות מוכנות מראש להקמה וניהול של חנויות מסחר אונליין וכדאי לבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר עבורכם מבחינת הפרמטרים הבאים:

  • ממשק ניהול אינטואיטיבי וידידותי למשתמשים, קרי: למנהלי החנות באינטרנט.
  • מגוון רחב של כלים לניהול חנות באינטרנט: קטלוג מוצרים, אפשרות להציג מחירים, מבצעים, הנחות, פופ-אפים, סקרים, צ’אט בוט, התמשקות לרשתות חברתיות ולמערכת דיוור אלקטרוני, כלים לקידום החנות באינטרנט במנועי החיפוש ועוד.
  • התאמת הפלטפורמה לצרכים הייחודיים שלכם.
  • חנות רספונסיבית אונליין – כלומר, שהחנות האינטרנטית שלכם תראה היטב בכל המסכים והרזולוציות.
  • מגוון תבניות וכלי עיצוב.

לפרטים על שירותי סליקה עבור חנות באינטרנט שלחו אלינו הודעה בדף הבא >>>

2. בחירת שם לחנות באינטרנט ודומיין:

. מאחר וכבר יש לכם חנות פיזית ויש לכם כבר מוצרים יהיה לכם הרבה יותר קל לבחור שם לחנות האינטרנט שלכם וגם לבחור את הדומיין (HTTP://www….). כאשר בוחרים שם עבור חנות באינטרנט וגם כאשר בוחרים דומיין חשוב שהם יתאימו לתחום העיסוק של החנות וגם יבדלו את החנות שלכם מחנויות אחרות ברשת. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם בבחירת השמות:

  • החליטו אם אתם פונים לשוק המקומי או השוק הגלובלי. אם לשוק המקומי אפשר לחפש שמות לחנות בעברית וגם לבחור סיומת דומיין co.il, אך אם הפנים שלכם לחו”ל – כדאי לחפש שם לועזי, וגם לבחור דומיין עם סיומת המתאימה לשוק אליו אתם פונים: סיומת .Com אם אתם פונים לשוק הבינלאומי, סיומת ru. אם פונים לשוק דוברי הרוסית וכן הלאה.
  • אם אתם מתקשים למצוא שמות נסו להשתמש במחוללי שמות הזמינים אונליין.
  • לפני שאתם מחליטים על שם יש לבדוק היטב שהוא לא בבעלות של עסק אחר.
  • דברו עם חברים וקרובים וערכו סיעור מוחות כדי לקבל השראה לשמות עבור חנות באינטרנט וגם עבור הדומיין.
  • אם אתם מתקשים למצוא שם, נסו לפנות לעולם מילות המפתח המאפיינות את התחום שלכם, ייתכן שמשם תבוא הישועה  (זה גם יעזור לכם מאוחר יותר בקידום החנות בגוגל).
  • הסתכלו בגוגל טרנדס ושאבו משם השראה.
  • ערכו מחקר מתחרים ונסו לבדוק אילו שמות ודומיינים הם בחרו.

3. בחירת חברת אחסון לחנות באינטרנט:

יש פלטפורמה, יש שם ודומיין כעת צריך לבחור חברת אחסון שתאחסן על גבי השרתים שלה את החנות הוירטואלית. גם כאן האפשרויות הן רבות ויש מגוון רחב של חברות אחסון. הנה כמה עצות שיעזרו לכם לבחור חברת אחסון:

  • אם האתר שלכם פונה לשוק המקומי כדאי לבחור חברת אחסון מקומית. אם אתם שואפים להתברג בשווקים מחו”ל אחסנו את החנות שלכם בחברות אחסון במדינות היעד. זה משפיע על מהירות טעינת האתר, כך שככל שחברת האחסון רחוקה יותר פיזית, האתר יעלה בפני הגולשים לאט יותר.
  • בחרו חברת אחסון מקצועית עם ניסיון וותק.
  • בדקו את אפשרויות הגיבוי שמציעה חברת האחסון.
  • וודאו שיש לחברה מענה ושירות לקוחות מסביב לשעון.
  • בדקו את זמן התגובה של חברת האחסון.
  • חפשו ביקורות ודיס-המלצות ברשת.

4. בחירת עיצוב לחנות באינטרנט:

אי אפשר לענות על השאלה איך לנהל חנות באינטרנט מבלי לתת מקום של כבוד לעיצוב החנות. מכיוון שכבר שנבחרה פלטפורמה להקמת חנות באינטרנט ייתכן מאוד ויש לכם כבר תבנית עיצוב מוכנה בתוך הפלטפורמה שרק דורשת התאמות. במידה ולא מצאתם תבנית מתאימה תמיד תוכלו לפנות למעצבים גרפיים כדי לעצב אתר מרהיב ואסתטי מאפס. בעת עיצוב חנות האינטרנט חשוב לשים לב לפרטים הבאים:

  • עצבו חנות יפה, בעלת עיצוב נקי אך עם זאת מרשים.
  • כאשר מתכננים ארכיטקטורת חנות באינטרנט יש לדאוג שללקוחות יהיה קל לנווט ולדפדף בין דפי החנות השונים.
  • וודאו שיש סמליל וטקסט ל”עגלת קניות” ודאגו שהם זמינים ובולטים בכל דפי החנות וכי קל לבצע רכישה מהירה.
  • שלבו תמונות איכותיות וסרטונים כדי להמחיש, להעצים, להאניש (מלשון אנושיות) ולהאדיר את חוויית הקניה אונליין.
  • וודאו שיש קריאה ברורה לפעולה כך שהלקוחות ידעו בדיוק מה לעשות בכל רגע במסע הקניות שלהם בחנות.
  • חלקו את היררכיית האתר לקטגוריות לפי קהלי יעד כך שכל קהל יעד יוכל להגיע מהר לקטגוריה המתאימה ביותר עבורו, ללא תסכולים וללא הסחות דעת.

5. התאמת פתרונות סליקה לחנות באינטרנט:

אתם כבר בעלים של חנות פיזית לכן אתם בטח יודעים שכדי לחייב  תשלומים מלקוחות אתם זקוקים למערכת סליקת אשראי. מאחר שאתם ככל הנראה כבר מחוברים למערכת סליקה בחנות הפיזית ייתכן ותוכלו לשלב בינה לבין הסליקה בחנות האיקומרס. אם המערכת שאתם מחוברים אליה אינה מספקת פתרונות סליקה באינטרנט או שהמחירים יקרים אז כדאי לחפש בית תוכנה שכן מאפשר שילוב בין סליקת אשראי בחנות פיזית לבין סליקת אשראי באינטרנט במחירים הוגנים, זה יחסוך לכם הרבה מאוד זמן, בלגן, תסכול, בירוקרטיה וכסף. כאשר בוחרים בית תוכנה המספק מערכת סליקת אשראי חשוב לשים לב לפרמטרים הבאים:

  • וודאו כי מערכת הסליקה מאובטחת בתקן המחמיר ביותר, אחרת אתם עלולים להפסיד לקוחות.
  • חפשו בית תוכנה הסולק מגוון כרטיסי אשראי, במגוון מטבעות.
  • בחרו בית תוכנה שמציע דפי סליקת אשראי ממותגים, שניתן להתאים אותם לעיצוב ולמיתוג של החנות באינטרנט.
  • וודאו כי יש לכם שליטה מלאה על כל הקופות איתן אתם סולקים, הן בחנות הפיזית והן בחנות באינטרנט.
  • בדקו את הדו”חות התקופתיים המוצעים על ידי כל בית תוכנה.
  • דאגו שהמערכת מחייבת גם עסקאות ריטיינר ומכבדת באופן אוטומטי גם הוראות קבע.
  • אם אתם רוצים לשמור פרטי אשראי של לקוחות לקניות עתידיות, וודאו שיש טוקניזציה.
  • רצוי מאוד לבחור מערכת שמאפשרת סליקת אשראי מכל מערכת הפעלה, מכל מקום ומכל מכשיר.
  • מומלץ לבחור מערכות סליקה שמתמשקות למערכת להפקת קבלות וחשבוניות אוטומטיות, כדי שכל תהליך הגבייה והתשלומים מלקוחות יהיה אוטומטי וזמין אונליין.
  • לבסוף, בדקו את מערך התמיכה והשירות של בית התוכנה

לפרטים על שירותי סליקה עבור חנות באינטרנט שלחו אלינו הודעה בדף הבא >>>

Mask Group-3

צרו קשר

יש לכם שאלה? אנחנו כאן בשבילכם.
השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.

Mask Group-3

הודעתך נשלחה תודה

ניצור איתך קשר בהקדם