• נקה סינון

הסבר על דוח תנועות בקובץ PCN874 המופק ע"י ריווחית?

כחלק מתהליך הפקת הקובץ ריווחית מציגה "דוח תנועות בקובץ PCN874".

 

הדוח מורכב מ-6 חלקים:

  1. תנועות תקינות – נכללות בקובץ:
    התנועות המפורטות בחלק זה הן התנועות המרכיבות את קובץ PCN874. התנועות מחולקות לפי סוגי התנועה השונים עפ”י הגדרתם במסך “קודי מיון” בתפריט “הגדרות”.
  2. תנועות שגויות – לא נכללות בקובץ:
    התנועות המפורטות בחלק זה הן תנועות שלא נכללות בקובץ, אך משפיעות על דוח מע”מ. לכן יש לתקן תנועות אלו עפ”י הודעת השגיאה המתאימה לפי הטבלה מטה.
    הערה: ייתכן כי לצורך תיקון התנועות יש לבטלה (סטורנו) ולרשום את התנועה מחדש, למשל אם הפקודה נרשמה עם קוד מיון שגוי. ביטול השורה ע”י סטורנו לא יסיר את התנועה השגויה מהדיווח, אלא יוסיף לתנועות השגויות מתקנת נוספת, כך שסכומן של שתי התנועות השגויות יהיה אפס. מאחר ושתי התנועות שגויות לא נכללות בקובץ פעולה זו תקינה.

3. סיכום הנתונים שבקובץ:
בחלקו העליון של הדוח מופיע סיכום התנועות  המשתתפות בקובץ. סיכום זה מקביל לדוח המע”מ הרגיל (השובר הידני) המופק בריווחית. לפני שידור הקובץ יש לוודא כי סיכום התנועות בקובץ תואם לסיכום התנועות בדוח המע”מ.
אם סיכום התנועות בקובץ אינו תואם את דוח המע”מ ייתכן כי:

  • קיימות תנועות שגויות (סעיף 2) שלא תוקנו.
  • הגדרת קודי המיון אינה נכונה (הגדרת קובץ למע”מ, קוד דיווח למע”מ וכד’).

4. הרכב ריכוז הכנסות:
באמצעות הקובץ אנו מדווחים למע”מ על כל העסקאות (החשבוניות) של העסק בתקופת הדיווח. כל עסקה מדווחת ברשומה נפרדת ומופיעה בדוח בחלק התנועות התקינות (סעיף 1) כאשר עסקה מזוהה (בעלת מספר ע.מ./ת.ז.) תדווח ברשומה מסוג S ורשומה לא מזוהה תדווח ברשומה L.

עם זאת מע”מ הגדירו כי יש דיווח ברשימה נפרדת רק עסקאות שסכומן לפני מע”מ גדול מ-5000 ₪, את שאר הרשומות (שסכומן לפני מע”מ קטן מ-5000 ₪) יש לדווח ברשומה מרכזת המסכמת את כל אותן תנועות – בין אם מדובר בעסקאות מזוהות או לא מזוהות.

רשומת הריכוז מופיעה בד”כ בתחילת סוג התנועה “עסקאות/מכירות” ומציינת בשדה הראשון, “פקודה”, את הערך “ריכוז”. ייתכן ויופיעו שתי תנועות מרכזות להכנסות: האחת עבור עסקאות החייבות  והשניה עבור העסקאות הפטורות.

בחלק זה של הדוח (סעיף 4) ריווחית מפרטת את ההרכב שורות ריכוז הכנסות, כלומר את כל התנועות שרוכזו. פירוט זה הינו לביקורת בלבד ואינו משתתף בקובץ.

 

5. הרכב ריכוז קופה קטנה:
באופן דומה לאופן פירוט עסקאות שבקובץ, אנו נדרשים לפרט גם את התשומות הנדרשות לקיזוז. גם במקרה זה ההגדרה במע”מ כי כל תנועות תשומה מסוג “תשומות/ח-ן ספק” תדווח ברשימה נפרדת.

הריכוז מופיעה בנפרד מ”תשומות /ח-ן ספק” כ”תשומות/קופה קטנה” ומציינת בשדה הראשון, “פקודה”, את הערך “ריכוז”.

בחלק זה של הדוח (סעיף 5) ריווחית מפרטת את הרכב שורות ריכוז קופה קטנה, כלומר את כל תנועות התשומה שרוכזו. פירוט זה הינו לביקורת בלבד ואינו משתתף בקובץ.

6. כפתורי פעולה:

  • הדפס – באמצעות כפתור זה ניתן להדפיס את הדוח. כאשר תקיש על הכפתור תישאל “האם להדפיס את התנועות פירוט הריכוז?”, כלומר האם להדפיס גם את התנועות שבסעיפים 4 ו-5 (במידה וקיימים ריכוזים אלו בדוח).
  • תנועות שגויות – באמצעות כפתור זה ניתן להציג רק  התנועות השגויות (סעיף 2), כך שאין צורך להדפיס את כל הדוח בכדי לעבור בנוחות על התנועות השגויות. לאחר הצגת התנועות השגויות בלבד יופיע הכפתור “דוח מלא”. הקשה על כפתור זה תציג את הדוח במלואו.
  • חריגים למע”מ – במקרה של אחוז מע”מ עסקאות שגוי הקשה על הכפתור תציג תנועות לא תקינות ברמת ההגדרה או רישום.
  • אחוז מע”מ שגוי – כל הרשומות שגבוהות באחוז מע”מ מאחוז הנקבע בתקופה.
  • בדיקה בסימולטור – אפשרות לבדוק את הקובץ בסימולטור לפני השידור.
  • שידור דוח מקוון – אפשרות להיכנס לאתר לצורך הדיווח.

האם מאמר זה סייע לך?

לא

מנהלי התוכן שלנו ישמחו לשמוע. תודה על הפידבק!

נשמח אם תוכלו להסביר לנו למה זה לא עזר?

תודה על העזרה, בזכותך אנחנו נשפר את המדריך

Mask Group-3

צרו קשר

יש לכם שאלה? אנחנו כאן בשבילכם.
השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.

Mask Group-3

הודעתך נשלחה תודה

ניצור איתך קשר בהקדם