• נקה סינון

ניהול מספרים סידוריים ותעודת אחריות

ניהול מספרים סידוריים מאפשר להזין מספר סידורי ייחודי לכל יחידת פריט מסוים. אופציה זו שימושית לניהול האחריות על המוצרים, וכן לביצוע מעקב אחר הפריט – מהיכן ומתי נקנה, למי ומתי נמכר וכד'.

סוגי אחריות

ניתן להגדיר סוגי אחריות בהתאם לנהוג בעסק:

  1. בתפריט התוכנה לחצו על לשונית "פריטים ומלאי" ובחרו "סוגי אחריות"
  2. לחצו על כפתור "הוסף" לפתיחת שורה חדשה
  3. מלאו את השדות:
    • תיאור האחריות
    • ימי האחריות
    • שם מסמך האחריות

4. לחצו "שמור" לשמירת הנתונים

 

הגדרת הפריטים כמנהלים מספרים סידוריים

יש להגדיר את הפריטים אותם אנו מעוניינים לנהל כמספרים סידוריים.

  1. בתפריט התוכנה לחצו על לשונית “פריטים ומלאי” ובחרו “כרטיסי פריטים מקוצר”
  2. בחרו בלשונית “מספרי פריטים”
  3. עבור כל פריט לו אנו רוצים לאפשר הזנת מספרים סידוריים, יש לסמן √ בעמודה “מספר סידורי”
  4. יש לבחור עבור כל אחד מהפריטים המסומנים ב-√ את סוג האחריות הרלוונטית
  5. לשמירה לחצו “עדכן”

 

קליטת מספרים סידוריים למלאי (רכישה)

שימו לב, מומלץ לעבוד עם קורא ברקוד (סורק ברקוד). במקום להקליד את המספרים הסידוריים ניתן לסרוק באמצעות הקורא את המספר הסידורי. ריווחית יודעת לעבוד עם כל קורא ברקוד סטנדרטי בחיבור USB / PS2 המותקן על מערכת הפעלה חלונות.

כאשר אנו קונים פריטים ומקבלים סחורה מספקים (כניסה למלאי) עלינו להפיק תעודה המבצעת פעולת כניסה למלאי (לדוגמא, חשבונית קניות למלאי, תעודת כניסה למלאי וכד’).
אם נבחר פריט המוגדר בכרטיס הפריט כמנהל מספר סידורי יהיה עלינו לציין איזה מספר סידורי נכנס למלאי בעת הפקת המסמך. כאשר נבחר את הפריט יפתח חלון דרכו נקלוט את הפריטים הספציפיים:

  1. בשדה “מספר סידורי” יש להקליד את המספר הסידורי
  2. בשדה “אחריות” יש לבחור את סוג האחריות הרצוי. סוג האחריות ברירת המחדל יהיה לפי הגדרת כרטיס הפריט.
  3. להוספת פריט עם מספר סידורי נוסף לחצו על כפתור “הוסף”.
    (טיפ: ניתן להקיש Enter להוספת שורה חדשה בזריזות)
  4. ניתן לקלוט מספרים סידוריים למסמך בשתי שיטות:
  5. לחיצה על כפתור “קליטה מרוכזת” (בתעודה לא יופיעו מס’ סידוריים, תירשם שורה אחת עבור כל פריט עם כמות).
  6. לחיצה על כפתור “קליטה מפורטת” (בתעודה יופיעו מס’ סידוריים, תירשם שורה נפרדת עבור כל פריט עם כמות יחידה אחת).

הערות:

  • לא ניתן לקלוט פריטים זהים עם אותו מספר סידורי.
  • אם קיים מלאי לפריט מסוים וברצונך להתחיל לנהל אותו כמספר סידורי, יש להזין באופן רטרואקטיבי את המספרים הסידוריים ללא עדכון יתרת המלאי

ניתן לקלוט רצף מספרים סידוריים ע”י לחיצה על כפתור “רצף מספרים”:

  1. לחיצה על כפתור “רצף מספרים
  2. בשדה “קידומת” הקלידו קידומת המספר סידורי שזהה בכל הרצף
  3. בשדה “מספר ספרות” הקלידו את כמות הספרות לאחר הקידומת
  4. בשדות “מ:” ו-“עד” הקלידו את המספר סידורי הראשון והאחרון בסדרה
  5. תופיע דוגמה למספר הראשון
  6. ניתן להקליד/לסרוק פריט אחד לשדה “בדיקה” ותתקבל הודעה על תקינות/א-תקינות המספר
  7. לחצו “אישור”. המספרים יעלו למסך הקליטה. בחרו סוג קליטה למסמך (מפורטת או מרוכזת)

 

הוצאת מספרים סידוריים מהמלאי (מכירה)

כאשר אנו מוכרים פריטים (מוציאים מהמלאי) עלינו להפיק מסמך המבצע תנועת יציאה מהמלאי (כמו חשבונית מס, תעודת משלוח, תעודת יציאה מהמלאי וכד’), אם נבחר פריט המוגדר בכרטיס הפריט כמנהל מספר סידורי יהיה עלינו לציין איזה מספר סידורי יוצא מהמלאי בעת הפקת המסמך. כאשר נבחר את הפריט יפתח חלון דרכו נבחר את הפריטים הספציפיים:

  1. סמנו ב-√ את המספר הסידורי שברצונכם לקלוט.
  2. לחצו על כפתור אחד מכפתורי “קליטה”

שימו לב, מומלץ לעבוד עם קורא ברקוד (סורק ברקוד).במקום לסמן ב-√ את המספרים הסידוריים ניתן לסרוק באמצעות הקורא את המספר הסידורי וריווחית תסמן ב-√ באופן אוטומטי את המק”ט שנסרק.

3. לאחר הדפסת המסמך, תופיע ההודעה “האם להדפיס תעודת אחריות?”
לחיצה על “כן” תגרום להדפסת תעודת אחריות בה מפורטים פרטי הפריט (כולל המספר הסידורי, תאריך תחילת האחריות ותאריך סיומה).

הערה: ניתן לשנות את סוג האחריות למספר סידורי מסויים בזמן הקליטה למסמך.

 

היסטוריה של מספרים סידוריים

אם ברצונכם לראות היסטוריה של מספרים סידוריים, בתפריט התוכנה לחצו על לשונית “פריטים ומלאי” ובחרו “היסטוריית מספרים סידוריים”.

הערה: אם נקליד בשדה “מספר סידורי” בחלקו העליון של המסך ניתן לאתר את ההיסטוריה של מספר סידורי מסוים בלבד.

 

קליטת מספרים סידוריים רטרואקטיבית עבור פריטים הקיימים במלאי

במקרה שאנו מתחילים לנהל מספרים סידוריים כאשר קיימת יתרה במלאי עבור פריט מסויים, ניתן להזין באופן רטרואקטיבי את המספרים הסידוריים בלבד מבלי לבצע פעולה של כניסה למלאי.

שלב א’: הגדרת מסמך לקליטת מספרים סידוריים

יש להגדיר את מסמך “קליטת מספרים סידוריים” (רלוונטי רק שעדיין לא מוגדר סוג מסמך זה).
בתפריט התוכנה לחצו על לשונית “הגדרות” ובחרו “סוגי מסמכים”:

  1. לחצו על כפתור “הוסף” להוספת מסמך חדש.
  2. בשדה “תאור סוג מסמך” הקלידו “קליטת מספרים סידוריים”.
  3. בטור “קליטה למלאי” יש לבחור באפשרות “מספר סידורי” (מסומן בתמונה מעלה בצהוב)
  4. את שאר השדות יש להגדיר כמו שדות מסמך “תעודת כניסה למלאי”

שלב ב’: עדכון המספרים הסידוריים

עדכון מספרים סידוריים רטרואקטיבית יבוצע דרך מסמך “קליטת מספרים סידוריים”.

  1. בתפריט התוכנה לחצו על לשונית “מכירות” ובחרו “מסמכים נוספים” ואז “קליטת מספרים סידוריים”.
  2. כאשר תבחרו במסמך פריטים המוגדרים לניהול מספר סידורי ייפתח חלון קליטת מספרים סידוריים מסעיף
  3. קלטו את המספרים הסידוריים לפריט.
    מסמך זה מעדכן את המספרים הסידוריים בלבד, ואינו מבצע תנועה במלאי.

האם מאמר זה סייע לך?

לא

מנהלי התוכן שלנו ישמחו לשמוע. תודה על הפידבק!

נשמח אם תוכלו להסביר לנו למה זה לא עזר?

תודה על העזרה, בזכותך אנחנו נשפר את המדריך

Mask Group-3

צרו קשר

יש לכם שאלה? אנחנו כאן בשבילכם.
השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.

Mask Group-3

הודעתך נשלחה תודה

ניצור איתך קשר בהקדם